Salgsbetingelser 

Generelt

De her angitte betingelser regulerer kundens kjøp av varer levert av Oppogstås Nettbutikk. Disse vilkårene gjelder for alt salg fra Oppogstås Nettbutikk så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene imellom.

Lover som hensyntar forbrukerkjøp er bl.a kjøpsloven, angrerettloven og markedsføringsloven. Se www.lovdata.no for lovtekster.

Oppogstå forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Oppogstå tar forbehold om feil og mangler på siden. Som f.eks. feil priser eller informasjon som har oppstått.

Oppogstå forbeholder seg retten til å slette/forkaste enhver ordre.

Du må ha fylt 18 år for å kunne handle i Oppogstås Nettbutikk. Kundedata blir ikke delt med/solgt til en tredje part og oppbevares i henhold til norsk lov.

All informasjon håndteres konfidensielt.

Priser

Alle priser på bestillingen er inklusive mva. for leveranser i Norge.

Ved forsendelser til land utenfor Norge er prisene eks. mva. Normalt må det betales lokal mva, toll, avgifter når du mottar forsendelsen utenfor Norge. Størrelsen på dette avhenger av landet varene sendes fra og er utenfor Oppogstå AS sitt ansvar.

Angrerett/Kansellering

Du kan kansellere din bestilling så lenge varene ikke er sendt fra oss (gjelder ikke varer som er spesialutviklet for kunde og som dermed ikke inngår i vårt vanlige sortiment hvis produksjonen av disse er påbegynt).

Du har 14 dagers ubetinget angrerett.  Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Returkostnadene bæres av deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Melding om bruk av angreretten må meldes Oppogstå innen fristen, og du bør sørge for at dette kan dokumenteres. Bruk tilsendt angrerettskjema. Send gjerne på e-post. (Epost: hallo@Oppogstå.no)

Du får refundert varen(e)s kostnad ved retur av varen(e) i samme stand og mengde. Varer som tilbakesendes mot postoppkrav eller etterkrav utløses ikke av oss. Disse blir returnert til kunde.

Retur- og bytterett gjelder ikke for varer som er spesialutviklet eller ikke inngår i vårt vanlige sortiment.

Reklamasjon

Reklamasjonsrett er for å sikre forbruker mot feil som har oppstått under produksjon, og er regulert i lovverket.

Når du mottar varene signerer du for mottak og sjekker leveransens innhold.

Skulle vi levere feil antall eller feil vare vil vi at du gir oss beskjed skriftlig så snart som mulig og senest 14 dager etter mottak slik at vi får rettet feilen.

Enklest skjer dette ved at du tar kontakt med oss for å avtale eventuelt retur av varen. Send opplysninger om feilen i en epost, og send tilbake eventuelt feil leverte varer. Dine utlegg for returfrakten, på billigste måte, tilbakebetales så snart varen har kommet til oss. Erstatningsleveransen skjer helt uten kostnad for deg.

Varer som tilbakesendes til oss mot postoppkrav eller etterkrav utløses ikke av oss. Disse blir returnert til kunde.

Varer som ikke blir hentet vil bli etterfakturert med et gebyr på kr. 250,-.

Garanti

Garanti gitt av produsent gjelder alle feil på produktet som ikke er utøvet av bruker med vilje eller uaktsomhet (jf. bl.a. Kjøpsloven, Angrefristloven, Markedsføringsloven). Faktura/kvittering skal fremvises ved garantikrav.

Transportskader

Vi står for alle skader, som kan oppstå ved transport til kunde. Om du ved mottagelsen oppdager at forsendelsen er transportskadet, skal du umiddelbart anmelde dette til posthuset. Om disse ikke påtar seg skadeansvaret, skal du kontakte oss. Ved retur fra kunde til oss, står kunden for skader, som kan oppstå under transporten.

Retur

Ønsker du å returnere tar kontakt med oss for å avtale eventuelt retur av varen. hallo@oppogstå.no tlf. +47 95082356. Send oss en epost med opplysninger om feilen/årsaken sammen med varene.

Varer som tilbakesendes mot postoppkrav eller etterkrav utløses ikke av oss. Disse blir returnert til kunde.

Du vil ev. få refundert dine fraktkostnader avhengig av årsaken til returen. (Se ovenfor.)

Retur- og bytterett gjelder ikke for varer som er målbestilt eller ikke inngår i vårt vanlige sortiment.

Levering

Vi bruker posten som vår transportør. Pakken din blir sendt som Norgespakke til nærmeste postkontor eller post i butikk innenfor Norge.

Normal leveringstid er 7 dager – når varen er på lager. Trenger du varen raskere – vennligst send oss melding og vi vil gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg. Noen varer er angitt som bestillingsvarer. Disse produseres først når bestilling blir registrert. Disse varene kan ha lenger leveringstid en angitt ovenfor avhengig av produksjonskapasitet.

Vi forbeholder oss retten til å restnotere eller annullere bestillinger som er utsolgt fra lager. Om varen beregnes å komme til lager innen rimelig tid og varens pris overstiger 1.000,- restnoterer vi varen og leverer den uten ekstra kostnad så snart den har ankommet vårt lager. Om en vare er rest-notert av oss, har du rett til å avbestille varen.

Leveransetidene avhenger av både vår og våre transportørers trafikk.

Oppogstå AS – Postboks 16 – 1851 Mysen – Norway

Registrert i Brønnøysund med organisasjonsnummer: 919 845 228.

Telefon +47 950 82 356 Epost: hallo@oppogstå.no